Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Tobbe Nukem - Presentation  (läst 4216 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobbe Nukem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Alpina D10
Tobbe Nukem - Presentation
« skrivet: februari 21, 2010, 14:50:51 »
Första posten också rent av, vad passligt... ;)

Mjaha. Då var dagen kommen. Man har äntligen blivit BMW-ägare, eller rättare sagt Alpina-ägare. :)

27-årig finlandssvensk med fötterna på jorden, nära havet utanför Vasa. Det har blivit en hel del BMW-drömmande genom åren, allt sedan man skaffade sig körkort i nådens år 2000 och blev förälskad i körandets ädla konst. Fram tills nu har det blivit en liten salig blandning bilar.
Toyota Tercel 1.3 Formuling -79, jajjamen. 5-växlat asgarv. :)
Mazda 626 2.0 -82, moerdarmazda. Den hade man skoj med men oj vilket lik det var. :D
Nissan Sunny 1.6 LX -87, mest gästkörning med den men det blev väl några 1000km där med.
Ford Transit -96, där gick det brett vintertid... ::)

Och så senaste trotjänaren som för alltid kommer att ha ett speciellt plats i hjärtat.
Opel Omega 2.0 Caravan -97. Det må låta underligt, men jag har älskat den bilen som inget annat. Billig i drift, tog stryk hur mycket som helst, bakhjulsdrivet bus på vintern, varit med på många roadtrips, festresor m.m. Den har en speciell plats i många kompisars hjärtan med, hoppas jag.  :-* Den blev körd dryga 120tkm i min ägo sedan -95/96, och nästan alla var roliga.

Men nu då, efter att ha fått ett elakartat frö sått i hjärnan av morsan, så började jag söka nytt färdmedel. Siktet har alltid varit instället på en E39 530dAT som nästa bil. Sagt och gjort, ut på powerbörsen, nettiauto, blocket m.fl. och söka med ljus och lykta. Massor med intressant dök upp! Men sedan, som en ängel på molnen, var den där. En Alpina D10 Biturbo, automat, touring, 2002. Nummer #27. Körd 255tkm men såg likförbannat fräsch ut. Sagt och gjort, emailkontakt skaffades, frågor bollades dit, svar rullade hit. Sist och slutligen blev det en resa över pölen och lite förseningar senare så inspekterades bilen och saken var i princip klappad och klar. In till banken för att skriva papper och klara av betalningen. Humm, båten från Stockholm går om dryga 4h... Men visst hann vi med den, det var ju en ny bil man körde.  ;D

Efter en kall färd från Åbo i saliga -20 konstaterades att webaston inte ville tända och framstötisarna blev ganska bulliga i kölden så kom man äntligen hem, glad trots dom små besvikelserna. Och där står den då.

Första, men förhoppningsvis inte sista BMW:en.


Såliz! I veckan börjar tullbrottning, bilskattedeklarationer, försäkringsärenden, reg.besiktning m.m.. Samtidigt som OS har börjat på riktigt, hockey förstås. Hur ska man hinna med allt?  ;D ::)
That's only my opinion, I could be wrong...

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #1 skrivet: februari 21, 2010, 15:50:28 »
Hej Tobbe! Välkommen på bimmerforum!
Mycket fin presentation och alltid trevligt med en E39 Alpina D10 Biturbo, hopppas att du kommer att trivas med bilen som du kommer att trivas på bimmerforum.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #2 skrivet: februari 21, 2010, 21:01:15 »
Riktigt fin bil.

Välkommen till forumet.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #3 skrivet: februari 22, 2010, 00:03:55 »
Ovanligt modell! Grattis :)
Vilken stad köpte du den i?
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Tobbe Nukem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Alpina D10
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #4 skrivet: februari 22, 2010, 12:07:23 »
Nässjö :)

För tillfället står den plutt på gården, dåligt batteri.  :P
Ett 100Ah/835A CCA på G.  8)
That's only my opinion, I could be wrong...

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #5 skrivet: februari 22, 2010, 13:07:50 »
Då vet jag varför jag känner igen den, såg annonsen på blocket :). Bor i närheten av Nässjö.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Tobbe Nukem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Alpina D10
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #6 skrivet: februari 22, 2010, 14:07:02 »
Sedär ja, världen är liten. :)
Fick höra av en IRC-kompis att han bodde i närheten också. Synd att man inte hade mera tid till förfogande.
That's only my opinion, I could be wrong...

Utloggad kilroy

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Karma: +1/-16
  • Kön: Man
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #7 skrivet: februari 23, 2010, 13:44:32 »
Välkommen till forumet, Tobbe!

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #8 skrivet: februari 27, 2010, 14:21:36 »
Den där fina dieselracern får du allt lägga upp bland Medlemsprojekten. En sådan bil får man inte ha utan att bjuda på mer!  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Tobbe Nukem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Alpina D10
SV: Tobbe Nukem - Presentation
« Svar #9 skrivet: februari 27, 2010, 14:24:34 »
Ska ske, vid en lämplig tidpunkt.  ;D
That's only my opinion, I could be wrong...

 

Reklampartners