Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Pinnbult av till ventilkåpan. tips på verkstad i göteborg 118i e87bi lN46 motor  (läst 1672 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mph

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Nu ger jag upp!
 
Efter att ha skruvat hela dagen igår med att byta packningar i vacumpumpen, vilken i sig var ganska jobbigt mina feta armar fick knappt plats mellan väggen och pumpen. men efter skrapsår och svordomar fick jag tillslut ut skiten och bytte.
När jag sedan skruva ihop allting igen så fattades det en pinnbult till ventikåpan och jag spenderade hela em kvällen åt att leta.
Då den inte återfanns blev jag lite rädd att den på något mystiskt sätt hamnat innanför kåpan och jag vågade inte fortsätta utan att plocka av kåpan igen, där fanns den ju så klart inte.
Så jag började montera tillbaka allting.
Min moment nyckel saknade sin adapter till hylsorna, och jag skruva dit dom utan att använda den. tydligen har det där enda passet på friskis o svettis gett resultat för vipps så hade jag dragit av en pinnbult.
Den gick av rätt med toppen... Nu känner jag att jag nått vägens ände med detta och behöver hjälp!
Går det att renovera detta? Hur många 10 000kr kostar det uppskattningsvis!

Någon som vet en verkstad runt göteborg som är seriös och prisvärd?

Om jag börjar räkna lite på det så kanske det inte änns är värt det, jag vet inte vad kan en  118i från 2005? tror jag, vara värd. Om jag lagar detta så finns fortfarande fel på bilen då abs kransen sliter ut givaren. Och detta är väll inte heller en så billig reparation. Innan allt detta så tänkte jag göra det hemma med men nu är mitt självförtorende i botten.


help me bmw forum, youre my only hope!

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Om du vill fortsätta brottas med det kan du ju prova att få ut den trasig bulten med en så kallad grispitt.


BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad mph

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
ja ibland funkar det fint, men kommer inte åt att borra med min stora maskin, ingen 220 uttag inärheten heller. det är stor nackdelen med att bo i lägenhet... skall bogsera bilen till verkstad imorgon, så får se vad detta slutar.




Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Tråkigt när det händer. :(
Du söker en verkstad kring Göteborg, var bor du?
Själv åker jag alltid till Schmiedman i Kungsbacka, jag anser honom som bäst på allt, ring till dom och fråga efter Edi i verkstaden, han säker hjälpa dig.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners