Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Baklysen  (läst 5300 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Svento

  • Newbie
  • Senior Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 94
  • Karma: +0/-0
Baklysen
« Svar #15 skrivet: juli 24, 2017, 18:27:29 »
Lutar allt mer åt att jag trixar ihop nåt själv. Så lämnar jag in bilen för att få det kopplat.

Har tänkt använda gamla marshaller som lykthus, och så har jag samlat på mig diverse prylar. Så har jag en massa alternativa idéer beträffande hur jag ska organisera alltihop. Det blir väl nåt liknande lamperna i länken ovan.

En idé är att använda relativt små angel-eyes - 80 mm - och täcka med röda reflexglas. I mitten kan man ha nån annan lampa, blinkers, backningsljus eller whatever.
Också funderat på att bara tapetsera den runda ytan med ofärgad reflextejp, så ett icke-reflekterande rött glas över reflex och LED-ring.
Eller röd tejp och inget glas. Även i det här fallet kan man ha nån annan typ av lampa i mitten.

Har också ådragit mig en massa mini-LED - typ 20 mm - och fler är på väg. Lite olika varianter, mest vita men även några röda och brandgula. Såna där skulle man kunna placera ut som man vill på reflexytan.
Nån typ av glaslinser - ca 50 mm - hitta jag med.
Jag gillar ju när ytan buktar. Då skulle den konvexa linsen alltså omges av en reflekterande yta.

Så har jag funderat på att foga ihop glas av olika färger till cirklar cirka 50 mm. Två färger, fyra fält i varje, omgivet av en ring i nån tredje färg... D v s - bortsett från att färgerna är fel - en BMW-logga!

 

Reklampartners