Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E38 Nya täckglas, facelift  (läst 11168 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: Nya täckglas, facelift E38.
« Svar #15 skrivet: oktober 29, 2009, 21:37:06 »
Perfekt, ska kika lite närmare.

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Turbovin

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #16 skrivet: maj 09, 2012, 01:56:04 »
Fick du tag i nya glas annat än hos BMW?

Hittade på ebay.de från Polen och är lite sugen på att testa men har inte fått svar hur mycket frakten går på ännu.

http://www.ebay.de/itm/BMW-E38-7-98-01-SCHEINWERFERGLAS-SCHEINWERFER-GLASS-LINKS-NEU-/250986932911?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6ffcaaaf

Är inte så sugen på att köpa dyra original då min lilla "renovering" börjat kosta betydligt mer än jag tänkt mig från början :)


BMW 525i Touring -95 (med lamelldiff)
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Subaru Impreza STI Type R -00

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #17 skrivet: maj 09, 2012, 11:33:34 »
Hej! Turbovin.

Välkommen åter, det var länge sent sist, som du kan se, vi gjorde många ändringar på forumet.

Jag köpte mina glas på www.hova.com för 4 år sedan men inte vet om det finns kvar.

Kolla också på:  http://www.schmiedmann.se/ om du inte se på listan, ring och fråga, de kan säkert hjälpa dig.
Fråga priset, du kanske får biligare från Polen.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Turbovin

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #18 skrivet: maj 09, 2012, 12:21:10 »
Hej, jo det var ett litet tag sen man loggade in :)

Polacken menade på att det skiljer på glasen mellan halogen och xenon? Själv är jag tveksam då det ser ut att va samma artikelnr i Realoem om jag inte kollat fel. Förmodligen är passform lite sådär på så billiga glas ändå.

Hittade Boschglas hos Autoteile24 för 86 euro styck. Skickade ett mail precis och frågade om de passar min bil samt om de skickar till Sverige.

http://www.autoteile24.de/index.cgi?rm=showArticles&ktypnr=5104&dlnr=&node=100430&lastNodeID=0,1,100010,100143


Hittade inget hos Hova, de verkar nog mest intresserada av att sälja stylinggrejjer.

Schmiedmann har bara originalglasen vad jag kan se och dessutom ej i lager. Kan ju ringa eller maila men jag avvaktar svar från Autoteile24.
BMW 525i Touring -95 (med lamelldiff)
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Subaru Impreza STI Type R -00

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #19 skrivet: maj 09, 2012, 12:25:49 »
Hej,
 
Jag bestämde mig för att nöja med originalglasen tills vidare. Fanns inga piratglas som jag tyckte var lämpliga. Så antingen blir det originalglas längre fram eller lämpliga piratglas. Din kontakt verkar intressant faktiskt. Får se vad frakten hamnar på.
 
Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Turbovin

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #20 skrivet: maj 09, 2012, 15:15:37 »
Jahapp, fick ett negativt besked från dem som går lite emot deras egen sida men så är det väl.

"Sehr geehrte Damen und Herren,   für dieses Fahrzeug gibt es nur die Scheinwerfer komplett zu kaufen, die Lichtscheiben sind nicht lieferbar."
Får nog hoppa över detta så länge då jag inte är sugen på att lägga omkring 3500-4000 för nya originalglas just nu. Kanske ger det ett försök med våtslipning och polering.
BMW 525i Touring -95 (med lamelldiff)
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Subaru Impreza STI Type R -00

Utloggad Dr Tinnitus

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 125
  • Karma: +2/-0
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #21 skrivet: maj 20, 2012, 20:57:13 »


Har ni verkligen frågat på BMW vad nya originalgals kostar till E38 facelift då?

Några 3000-4000 kr kan jag aldrig tro de kostar för jag köpte nya för 2-3 år sedan på BMW och då kostade de ca 500 kr styck......


Utloggad Turbovin

  • Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #22 skrivet: maj 29, 2012, 15:01:53 »
Som jag skrev på Autopower så har jag kollat hos BMW, Autopartner i Skövde. De kostar ca 2000 kr STYCK. Dubbelkolla gärna själv.

Har dock fått mina polska glas nu, kopierat från mitt inlägg på Autopower.

Jag köpte de polska "glasen". Lyckades pruta ner dem till 25 euro styck, dvs blev totalen 664 kr inkl frakt.

Provade montera förarsidans glas idag och passformen är riktigt bra. Var lite gjutskägg i ett hörn som jag fick ta bort med kniv men det var busenkelt.

Riktigt bra kvalitet för pengarna och de ser identiska ut med originalen bortsett från Boschmärkningen. Och jag är ändå rätt petig av mig och monterar inte dit några skitgrejjer så jag kan varmt rekommendera dessa om nån annan letar.

Så lite som de kostar kan man kosta på sig att byta varje år nästan :D

Taskig mobilkamerabild på i övrigt isärplockad bil.
http://dl.dropbox.com/u/61130875/DSC_0187.JPG
BMW 525i Touring -95 (med lamelldiff)
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Subaru Impreza STI Type R -00

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #23 skrivet: maj 29, 2012, 15:15:09 »
Tack för återkopplingen. Riktigt bra pris som sagt.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Dr Tinnitus

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 125
  • Karma: +2/-0
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #24 skrivet: maj 29, 2012, 19:15:52 »
Som jag skrev på Autopower så har jag kollat hos BMW, Autopartner i Skövde. De kostar ca 2000 kr STYCK. Dubbelkolla gärna själv.

Har dock fått mina polska glas nu, kopierat från mitt inlägg på Autopower.

Jag köpte de polska "glasen". Lyckades pruta ner dem till 25 euro styck, dvs blev totalen 664 kr inkl frakt.

Provade montera förarsidans glas idag och passformen är riktigt bra. Var lite gjutskägg i ett hörn som jag fick ta bort med kniv men det var busenkelt.

Riktigt bra kvalitet för pengarna och de ser identiska ut med originalen bortsett från Boschmärkningen. Och jag är ändå rätt petig av mig och monterar inte dit några skitgrejjer så jag kan varmt rekommendera dessa om nån annan letar.

Så lite som de kostar kan man kosta på sig att byta varje år nästan :D

Taskig mobilkamerabild på i övrigt isärplockad bil.
http://dl.dropbox.com/u/61130875/DSC_0187.JPG



Jo jag kollade upp priset själv på BMW här om dagen, och det var 2074 kr/st. Detta är mycket märkligt och jag ska skriva ett email till BMW Sverige och ifrågasätta detta, samt även skriva till BMW Tyskland. Jag gör detta för att det verkar helt uppåt väggarna att de ska kosta så infernaliskt mycket idag när jag köpte dem på BMW sommaren 2007 för 470 kr/st utan minsta rabatt, det är en rent horribel prisökning på en reservdel som knappast kan vara dyr att tillverka en drös av då och då för att hålla reservdelar, och inte heller är den värsta hyllvärmaren.


Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
E38 Nya täckglas, facelift
« Svar #25 skrivet: maj 30, 2012, 06:54:10 »
Vad det gäller reservdelar, dem känner rätt mycket pengar för att sälja dessa efter några år, från börja, de tillverkar en mängd och därefter är det bara att inkasserar.
Vad kan man göra åt det? Inte mycket.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners