Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: mister-auto.se - stort utbud, lågt pris!  (läst 4422 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - stort utbud, lågt pris!
« skrivet: september 06, 2013, 22:05:57 »
Köpte dessa mikrofilter nyligen till ett mycket attraktivt pris! Man kan tro att det är styckpriset som avses men så är alltså inte fallet. Rekommenderas mao:
 
http://www.mister-auto.se/sv/kupefilter/mann-filter-cuk-3642-2_g424_a004CUK!3642-2.html
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #1 skrivet: september 07, 2013, 00:31:32 »
Alltid trevligt med en sådan tips, tack för det! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #2 skrivet: september 07, 2013, 00:39:29 »
Jag och flera kollegor och vänner har nyligen upptäckt denna sida. Otroligt bra priser, på vissa saker kan man välja leverantörer, Mhale, Bosch, Pierburg eller billigare "no name" eller vad det nu kan vara.

Smidigt att sidan är på Svenska, det underlättar, men blir något fel så är det bökigt med supporten, den är dyr också. Det här företaget ligger inte i Sverige. Behöver du support så räkna inte med att Svenska fungerar så bra. Blir det fel i leveransen, då kan det bli krångligt...

Leveranserna är snabba och det är verkligen det man beställer man får. Beställer du "no name" så får du en troligen "Kinakopia", men beställer du visst fabrikat så får du det, av den erfarenhet jag har erfarit hittills iaf.

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #3 skrivet: september 07, 2013, 01:10:01 »
Ja, beställdes en hel hög med MANN-filter osv. Bra priser överlag. Min far beställde även en generator från BOSCH, visade sig dock bli en från Valeo. Som visserligen var något dyrare. Men jag trodde faktiskt inte på sidan första gångerna jag besökte den, verkade lite suspekt i sin utformning. Men de farhågorna är som bortblåsta nu. De levererar som de ska (precis som du nämner) till ett mycket konkurrenskraftigt pris.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Per L

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +4/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #4 skrivet: september 07, 2013, 08:37:25 »
Jag köpte en strålkastare av dom till min SAAB 9-3Aero tidigare i år.

När jag fick hem den hade den fått en transportskada pga dåligt emaballage (från tillverkaren VALEO).

Jag tog kontakt med dom per mail och det gick snabbt, galant, fort och utan problem att få en ny strålkastare (som var hel. Dock fortfarande dåligt emballerat av VALEO). Och hela kontakten hölls på svenska!

Jag skulle inte tveka att använda dom igen.

Per L

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #5 skrivet: september 07, 2013, 13:49:34 »
Kul att höra att det gick just galant! med supporten.  :D Det negativa jag hört om supporten är att det var knaglig svenska och långsamma svar på mail, ringer man så är det utlandssamtal och det tickar på ganska bra.

Jag kommer att beställa allt jag kan tänkas behöva därifrån framöver tills jag hittar något bättre.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - mikrofilter
« Svar #6 skrivet: september 12, 2013, 08:51:47 »
Ok, liten uppdatering. Generatorn visade sig inte hålla måttet. Den gav upp tämligen omgående. Dock fanns det svensktalande support som ordnade till detta illa kvickt. Precis som i "Per L´s" fall. Ny generator har redan anlänt. Den undermåliga skickas tillbaka kostnadsfritt. Imponerad över att det fungerade så smidigt vid kontakt med dem. Visserligen är det märkligt att den första generatorn inte höll måttet. Men sådant har ju hänt förr så.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - stort utbud, lågt pris!
« Svar #7 skrivet: september 12, 2013, 09:06:09 »
Jag inte känner den företag men trevligt är det när de ta ansvar på direkten vid problem med produkter.
Viktigas är att får snabb produkt ersättning.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
mister-auto.se - stort utbud, lågt pris!
« Svar #8 skrivet: oktober 22, 2013, 23:34:58 »
Kollade lite snabbt på prylar som jag känner till.
Till min Volvo var det j-kligt bra priser på bromsskivor, bättre än Biltema fastän man beställer Brembo! Bärarmar till samma bil går att hitta till liknande priser "hemma".
Till Compacten var jag dock inte lika imponerad. Tittade på bärarmar och bromsskivor även till denna. Schmiedmann har lite bättre pris på bromsskivor och dessa vet jag duger till att smiska bana. Bärarmar går att hitta till bättre priser på ebay.de


Men ändå en sida som verkar vara värd att kolla upp och jämföra mot andra när man är i handlartagen.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

 

Reklampartners