0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Underbart projekt! Mata gärna på med information och bilder.Stor motor i liten bil kan aldrig bli fel!
Jag tycker du verkar sitta högt i bilen? Om det är för att komma rätt till ratten så går den att sänka. Har för mig att det är samma konstruktion på E30 som E36 och då går det att knacka bort de två originalbultar med hammare och körnare (original är runda och går inte att greppa med något) och ersätta med distanser och längre bult (valfri skalle). Sitter själv väldigt lågt i min Compact på fast underrede och har sänkt ratten 30mm.Flusstråd? Det verkar ändå duga att svetsa med? Är det en bra (och billigare) grej för en amatör som vill kunna svetsa hjälpligt då och då?
Problemet är att man vet när man börja men inte vet när och hur det slutar. Jag vet hur det känns med rost, man laga en plats och hitta en annan osv. till slut ha man bytt hela golvet eller halva karrosen på bilen men till slutet är man nöjd, jag gjorde en likadant jobb på en Mercedes 280se, laga rost, renoverade motorn och omlackering. Den var så fin att när den var klart, jag gick till besiktningen, besiktningsmannen frågade mig om den var till salu, svarade "allting är till salu till rätt pris" Han köpte den på stubinen. Då är man nöjd med ett bra utfört arbete.Trevligt att se vad du gör.