Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW X5 M och X6 M ställer Porsche Cayenne Turbo i skamvrån  (läst 1814 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW X5 M och X6 M ställer Porsche Cayenne Turbo i skamvrån
« skrivet: november 01, 2014, 11:43:54 »
BMW X5 M och X6 M ställer Porsche Cayenne Turbo i skamvrån
De väger över två ton – men fixar ändå 0–100 km/h på imponerande 4,2 sekunder. M-suvarna ska ge Porsche Cayenne Turbo en match och lanseras i vår.
Supersuvarna Porsche Cayenne, Mercedes ML 63 AMG och Range Rover Sport SVR får nu konkurrens av andra generationen BMW X5 M och X6 M, som båda ska lanseras på bilsalongen i Los Angeles och som börjar säljas i april.
Den största uppgraderingen jämfört med resten av X5- och X6-modellerna är förstås motorn som kommer från M5 och M6. Det innebär en 4,4-liters V8 med dubbla turbo. Både effekten och vridmomentet ökar jämfört med förra generationen samtidigt som utsläppen sänks med 20 procent – åtminstone på papperet.
Effekten ligger nu på 575 hästkrafter mellan 6.000 och 6.500 r/min och det maximala vridmomentet på 750 Nm levereras vid 2.200–5.000 r/min. Både BMW X5 M och X6 M får en 8-stegad automatlåda och fyrhjulsdrift som standard. Systemet kan skicka all kraft till antingen fram- eller bakhjulen och har elektronisk momentstyrning som skickar rätt mängd kraft till rätt hjul.
De nya M-suvarna kan också skryta med en 0–100-tid på imponerande 4,2 sekunder. Därmed får Porsche Cayenne Turbo se sig frånkörd – den fixar samma sprint på 4,5 sekunder. Toppfarten i X5 M och X6 M på 250 km/h kan höjas till 280 med ett kryss i tillvalslistan.
BMW skryter också om en viktminskning på 30 kilo men X5 M och X6 M väger ändå in på nästan 2,3 ton.
Källa: http://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter/bmw-x5-m-och-x6-m-st%c3%a4ller-porsche-cayenne-turbo-i-skamvr%c3%a5n/ar-BBbXVJH
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners