Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0  (läst 2661 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« skrivet: oktober 21, 2018, 14:54:58 »



Hej

Har köpt en Vgate Icar Pro bilscanner på 24.se. Har köpt appen Bimmercode också som lirar ihop med scannern. Med denna scanner och app så kan man programmera om olika "features" i bilen som te x "start and stop". På min bil så är ju "defaultläge" på när man startar den och får då stänga av den manuellt genom att trycka på knappen under startknappen. Det glömmer man ju ibland men nu så har jag programmerat om den så att den är avstängd även när man startar bilen.


Sen har jag bytt lampor i dimljusen från halogen till led. Bilen varnar då att jag har "defect dimljusen" eftersom led drar så lite ström. Detta har jag också programmerat om så nu får jag inte upp nån varning längre. Perfekt för då slipper jag köra med motstånd som blir så ini attans varma. Finns mycket mer man kan ändra på sin bil med denna app och scanner. Har inte lärt mig allt ännu håller på att utforska vad som går att göra med appen. Ni som är intresserade kan ju googla på det.


Scanner.



Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #1 skrivet: oktober 21, 2018, 15:34:25 »
Vad trevligt att man kan göra själv saker och ting med den då man inte behöver köra till verkstad därmed spara lite pengar till annan.
Grattis! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #2 skrivet: oktober 22, 2018, 18:33:00 »
Vad trevligt att man kan göra själv saker och ting med den då man inte behöver köra till verkstad därmed spara lite pengar till annan.
Grattis! ;)


Javisst är det. Dessa ändringar jag gjorde på min bil, är dyra att göra på verkstaden. Vissa programmeringar gör inte verkstäderna överhuvudtaget, som omprogrammering av "stop and go" eftersom det är ska vara bra för miljön. ??? Det är inte bra för motorn. Är ute ganska mycket på utländska bmw forum och där står det mycket om fördelar kontra nackdelar med "stop and go" men de flesta är överens om att det är skadligt för motorn. Det är där jag hittade info om bimmercode och scannern bl a.

Utloggad Plex

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #3 skrivet: november 12, 2018, 02:44:42 »
Hej, hur mycket gick en sån scanner loss på och var det lätt att ansluta den i bilen med?
Jag har kollat lite på den appen för jag vill också ändra lite i min. Vore tacksam för all info du kan ge mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #4 skrivet: november 12, 2018, 21:04:29 »
Hej, hur mycket gick en sån scanner loss på och var det lätt att ansluta den i bilen med?
Jag har kollat lite på den appen för jag vill också ändra lite i min. Vore tacksam för all info du kan ge mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Hej
Den kostade 378 med frakt. Beställde den från 24.se. Appen gick loss på ca 280 kronor men det är det värt. Omkodning på märkesverkstan är dyr milt sagt och man kan göra mycket med appen ock Vgate. Ja den passar perfekt i obd-uttaget sen så ska bilen vara avstängd (motor) när man connectar Vgate med appen i mobilen. Kommer inte ihåg exakt hur man skulle göra men det finns förklarat på nätet, bara och googla. Klicka på länken: Där står också vilka funktioner den har och vilka modeller och årsmodeller den passar osv


https://www.24.se/hem-fritid/biltillbehor/bildiagnostik-obd2/vgate-icar-pro-obdii-bluetooth-v3-0-android-o

Utloggad Plex

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #5 skrivet: november 14, 2018, 22:52:50 »
Tack så mycket för infon, du råkar inte veta om den fungerar på g30 också? Jag har inte kvar min f11 men gillar ändå att läsa tråden.
Med vänlig hälsning,


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Har köpt en Vgate Icar Pro OBDll Bluetooth v3.0
« Svar #6 skrivet: november 18, 2018, 11:13:18 »
Tack så mycket för infon, du råkar inte veta om den fungerar på g30 också? Jag har inte kvar min f11 men gillar ändå att läsa tråden.
Med vänlig hälsning,


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Hej
Vet faktiskt inte. Du kan gå in på bimmercode hemsida där står vilka scannrar som fungerar med vilka bilar. Du kan också söka på olika bmw forum. De forum jag var inne på där stod inget om G30 i samband med Vgate förmodligen eftersom det är en ny modell men kollade inte så noga då jag har en f10.

 

Reklampartners