Jag hade aldrig turbo eller kompressorkonverterat en bil just med tanke på att du måste plocka bort allting när det är dags för besiktning. Frågar man folk som har installerat något av delarna hur de gör brukar man aldrig få något vettigt svar. Vet de som fått kompressor installerad och sedan fått sådan ångest inför besiktningen att de bytt bil.
Många påstår att om man har kompressor så går det bra att bara haka av drivremmen för det är inte olagligt att åka omkring med en icke i driftsatt kompressor i motorrummet. Men jag har svårt att tro att detta fungerar i verkligheten. Det är ju ganska uppenbart att den där remmen åker på illa kvickt igen. Stoppar du i en turbo så går det inte alls att inaktivera den inför en besiktning då ju den drivs av bilens avgaser, där blir du tvungen att demontera allt inklusive grenrör.
Hade aldrig i livet heller stoppat i en turbosats från eBay, dessutom är den du länkar till anpassad för en Audi.
Du har en riktigt trevlig bil, förstör den inte med billigt Kina skräp utan satsa på riktiga fungerande prylar istället om du nu skall göra det.
Det brukar endast bli ännu dyrare i slutänden om man köper billigt skit från början…
Kompressor.
http://www.esstuning.comhttp://enem.se/ib.asp (Dock inga färdiga kit till BMW)
http://www.activeautowerke.comTurbo.
http://www.horsepowerfreaks.comObservera även att det skiljer sig åt mellan europeisk version av Z3 M och amerikansk, US modellen har en helt annan motor som endast ger 240 Hk.