Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
"Follow Me Home" Funktionen som går till vid upplåsning av bilen?

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: "Follow Me Home" Funktionen som går till vid upplåsning av bilen?  (läst 2136 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad F-Tar

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
Hej, har en 530i E60 2004 och den har nog inte fått mjukvaran uppdaterad på senaste åren.

Min fråga: Som de ser ut nu då jag låser upp bilen så blinkar den till sedan öppnas den. Min bror har en Audi B7 2006 och när han låser upp kan han välja att belysning rumtom går på (Ej Xenonljus) samt dimljus. Går detta att välja på min modell eller behöver jag inpa för att programmera detta eller kanske det följer med en mjukvaru uppdatering hos bmw?  (Eller måste man specificera för dem på bmw att "Så här vill jag att de ska funka"??)

Den enda Follow me home funktionen som ja har nu e då man duttar till spaken så xenonhalvljusen går igång.

Jag vill att det ska se ut så här ungefär:
BMW Coding - Follow me Home with FOB

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
"Follow Me Home" Funktionen som går till vid upplåsning av bilen?
« Svar #1 skrivet: januari 06, 2013, 15:11:10 »
Välkommen på bimmerpower.org! F-Tar. ;)

Jag tyvär inte kan svara på din fråga men kanske hör med Schmiedmann, han säkert kan svara på det eller hör direkt med BMW om det finns nånt uppgradering till det.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad F-Tar

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
"Follow Me Home" Funktionen som går till vid upplåsning av bilen?
« Svar #2 skrivet: januari 06, 2013, 16:33:10 »
Tack tack :) Ev att jag hör hos bmw vad de säger, jag ska in med bilen på service snart :) Jag har lite program på datorn som jag kan använda med min bmw, fast jag vågar inte än :P

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
"Follow Me Home" Funktionen som går till vid upplåsning av bilen?
« Svar #3 skrivet: januari 06, 2013, 17:40:11 »
Att lägga in en ny program är inte alltid lätt däremot mycket lätt att göra fel därmed bättre att vara på säkra sida. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners