Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Nya 3:an (F30) tar form

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Nya 3:an (F30) tar form  (läst 8181 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 652
  • Karma: +0/-0
Nya 3:an (F30) tar form
« skrivet: november 18, 2010, 21:47:46 »
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=455611

Motortemperaturmätaren har också kommit tillbaka.  :)
 Testbilen är välmaskerad därför blir det svårt och lista ut hur bilen kommer att se ut. Men interiören verkar lovande med elektronisk handbroms över start/stop knappen.
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad azmaz

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 104
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #1 skrivet: mars 27, 2011, 14:53:06 »
Ena test bilen har 2utblås på ena sidan, medans den andra har 1på varje sida :)
Så de testar med olika versioner tror jag :D

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #2 skrivet: mars 27, 2011, 17:10:37 »
En modell som de inte har råd att misslyckas med, ser fram emot slutresultatet.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #3 skrivet: mars 27, 2011, 19:22:10 »
Med tanke på hur lyckad F10 blev efter många år med designfiaskon, E90 undantaget, så har jag höga förväntningar på nya trean F30.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: Nya 3:an (F30) släpps idag klockan 16:00
« Svar #4 skrivet: oktober 14, 2011, 15:30:56 »
Nya trean avtäcks idag klockan 16:00, och skall gå att följa på BMWs Facebook sida.
http://www.facebook.com/BMWGroup?sk=app_251023654929514




BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #5 skrivet: oktober 14, 2011, 22:35:55 »
Filmtajm!!

The all new BMW 3 Series Sedan 2012. A closer look.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #6 skrivet: oktober 14, 2011, 23:25:28 »
Jag är väl lite trögtänkt och bakåtsträvare, men jag tycker den är ful. Jag minns att jag tyckte samma sak när e36 kom. Jag gillade verkligen e30 och e21. Men e36 sjönk in med tiden och lärde mig att gilla den innan den gick ur produktion. e46 och e90 lärde jag mig aldrig att gilla, dom känns helt iskalla för mig.

Egentligen den enda BMW i "modern" tid som jag gillat rakt av när den kom är 5-serien e60, -Wow! på ett positivt sett var min reaktion. Jag tycker e39 (som jag har själv) är rätt ful faktiskt. Saknar 750 e38an som jag hade, -det var en snygg bil!

Men tillbaka till topic, denna blir troligen en succé, det lilla jag läst om den så verkar den mottas positivt, men det är ju bara bilder än. :)
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #7 skrivet: oktober 15, 2011, 11:14:06 »
Jag tycker BMW lyckas bra med designen på senare tid, den enda jag tyckt är riktigt ful var när den första Bangle ritade 7 serien kom (E65). Men jag gillar inte de gigantiska sidospeglarna som de har börjat skruva dit. Jämför före och efter faceliften på E90 som exempel.

Första versionen, rätt små och smäckra sidospeglar.


Facelift, stora dassalock till sidospeglar.


Utöver det tycker jag det är lite tråkigt att bilarna bara växer och växer. Nya F30 är ju lika stor som en 5 serie var för några år sedan och nya F10 är ju en koloss.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #8 skrivet: oktober 18, 2011, 09:14:02 »
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #9 skrivet: oktober 20, 2011, 10:45:31 »
BMW:s designchef svarar på kritik mot 3-serien
Tråkig, utslätad och fantasilös – eller dynamisk, sportig och aggressiv? Ingen lämnas oberörd när BMW lanserar en ny 3-serie, och många verkar anse att designen är för mesig. Nu svarar designchefen Adrian van Hooydonk på kritiken.


Adrian van Hooydonk började på BMW 1992 och blev chefsdesigner 2009, när han efterträdde Chris Bangle.

BMW ändrar inte på ett vinnande koncept. Generation F30 av 3-serien, som nyss begått premiär, har fått kritik för att inte skilja ut sig designmässigt från föregångaren och resten av modellprogrammet. Nu försvarar BMW:s chefsdesigner Adrian van Hooydonk sitt arbete i amerikanska Inside Line.
 
"Den är ett ganska stort steg framåt, men den känns fortfarande igen som en del av BMW-familjen. Även om du tog bort BMW-märket, skulle du veta vad det var", säger han.



Feg eller vågad – vad tycker du? Adrian van Hooydonk har fått kritik för att designen på 3-serien inte bjuder på något revolutionerande.

Den designmässiga utvecklingen för nya 3-serien kan knappast beskrivas som revolution – snarare evolution.
 
"De dubbla strålkastarna har större precision och är ännu mer dynamiska än förut. Alla våra bilar är en del av BMW-familjen, men precis som i vilken familj som helst måste varje medlem ha sina egna starka karaktärsdrag. 1-serien är inte så seriös och 70 procent av 1-serieköparna är nya för märket, så den kan vara lite mer äventyrlig. 3-serien har en annorlunda karaktär", säger Adrian van Hooydonk.
 
De senaste 20 åren har 3-serien, tillsammans med 5-serien, tillhört BMW:s absolut viktigaste modeller. I utvecklingsarbetet inför den senaste generationen skickades en kravspecifikation ut till BMW:s designteam, och fyra förslag gick vidare. Styrelsen fick sedan ta ställning utifrån fullskaliga lermodeller av de fyra förslagen, och två av modellerna valdes ut i sista momentet. Enligt Adrian van Hooydonk tog det mindre än en timme för styrelsen att bestämma sig för den slutgiltiga designen.
Källa: Auto motor & sport
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

gladiatör

  • Gäst
SV: Nya 3:an (F30) tar form
« Svar #10 skrivet: november 17, 2011, 11:32:38 »
Jag tror att F30 kommer att slå till rejält när den stabiliserar sig på marknaden.
Snygg den är tycker jag.

 

Reklampartners