Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 327/8 - 1938-1940  (läst 2011 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW 327/8 - 1938-1940
« skrivet: oktober 21, 2009, 23:25:47 »
BMW 327/8

Års produktion: 1938-1940
Total produktion: 570
(1938 - 139, 1939 - 416, 1940 till 15)
4x2 2 +2- sitsig cabriolet sport,
(sport coupe?)
Motor: BMW 327 / 8, 80hp/4600rpm, 6-cyl.
4-takts OHV, 1971cc
Längd: 4500 mm, bredd: 1600 mm, höjd: 1430 mm
Axelavstånd: 2750 mm, väg clearance: 200 mm
Front spårvidd: 1300 mm, toe-in: 0 ... 2 mm, camber: 1o; Caster: 0,5 ... 1,5o
Bakre spårvidd: 1300 mm
Svängradie: 5,25 m
Borrning / slag: 66/96 mm
Kolvar typ och material:?,?
Cold clearance mellan ventilspel och ventil
stem: intag - 0,10 mm, avgas - 0,15 mm
Kompressionsförhållande: 7,5: 1
Förgasare: två Solex 30 IF
El: 6 Volt, batterikapaciteten - 75 A * h
STRÖMBRYTARE-distributör type: VE6/BS-174;
Kontakt clearance: 0,4 mm
Generator typ och effekt (W): RG 90 / 6 1500RST
Starter och maskinstyrka: BGC0, 5 / 6 RS28, 0,5 hp
Tändstift type: W225 / 1; 14mm;
electrode clearance:? mm
Cylinder Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4
Koppling:?
Kopplingspedal clearance: 20 ... 30 mm
Växellåda: Zahnradfabrik, 4-växlad
(Synchronized) + back
Nyckeltal: I - 4,3, II - 2,18, III - 1,30, IV - 1, back - 3,44
Differential ratio: 3,9: 1
Front suspension: oberoende
Rear suspension: stela, om semielliptical bladfjädrar
Hydrauliska all-hjul sko bromsar
Normal fotled av ventilator bälte: 20 mm
Vikt: 1100 kg
Maximal hastighet: 145 km / t
Climb: 35o
Däck: 5,50-16 inches
Däcktrycken (atmosfärer): front - 1,5, bak - 1,5 ... 1,7
Bränsletankskapacitet:? Ltr
Bränsleförbrukning: 11,6 Ltr/100km
Kylsystem kapacitet:? L
Olja Carter kapacitet: motor -? L; växellåda -? L; differential -? L
Pris: 8100 RM.
Yttre skillnad från BMW-327 - central mutter hjul.























Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners