Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Klistermärken etc. ??  (läst 7957 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Klistermärken etc. ??
« Svar #15 skrivet: april 28, 2013, 19:14:48 »
OBS! vi gör ingenting just nu med klistermärke eller annat, jag måste ta reda på med BMW om vi kan använda de tre emblem färger framför bimmerpower till vår logo.
Även om vi inte använder M efter de 3 färgerna, vi måste vara på säker sida och inte vara straffad med stora böter.
Om vi kan, kommer jag att be om en skriftlig bekräftelse.
Om vi inte kan kommer vi att ändra vara logo.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Klistermärken etc. ??
« Svar #16 skrivet: maj 19, 2013, 05:55:33 »
Svar på senaste förfrågor.
1a)
Jo, det kommer men jag måste exakt ta reda på vad som gäller och om det går att använda liknande färg och form till M emblem framför bimmerpower.
Formen vi använder idag är inte exat likadant och färger har inte exakt samma färgkoder eller.
Vi måste ha ett skrivligt svar för det, om det inte går måste jag hitta en annan logo utan M emblem.
Ni förstår att jag inte vill fixa säker och ting till bimmer och där efter får på ryggen en stämnig från BMW.
2a)
När 1a är klart, kommer att beställa saker som ni önskar MEN! Innan dess, jag måste öppna ett bankkonto till bimmer och som det är nu, man inte kan länge öppna ett bimmer konto utan registrera den som ett företag.
Jag kan använda min personlig konto men allt försäljning räknas som personlig inkomst och klart att jag måste betala skatt för det, vill jag det? Nää. ::)
DÅ:
1a), Kolla logo,
2a) Skydda den,
3a) Regga bimmer som företag,
4a) Öppna bank konto
5a) Beställa saker
Allt detta på laglig sätt. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Nikk_e46

  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 295
  • Karma: +7/-0
  • Kön: Man
  • Taxidriver
Sv: Klistermärken etc. ??
« Svar #17 skrivet: maj 23, 2013, 22:32:51 »
Det är bra Alain :) Lika bra att göra det rätt och riktigt från början så slipper du/ni ev. otrevliga överraskningar! :)
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

 

Reklampartners