Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Problem fjärrkontroll 325 1994  (läst 2952 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad EddieLTT

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
Problem fjärrkontroll 325 1994
« skrivet: oktober 11, 2014, 16:57:35 »
Tja har en 325 1994 , när jag köpte den fungerade fjärren men sen dog batterierna och nu kan jag inte initiera den igen.. Provat dom 2 metoderna jag hittat 1: den vrida nyckeln en gång sen hålla nyckeln vid vänster axel då lyser led precis som det ska men fungerar fortf inte.

Metod 2 vrida 5 gånger öppna bakluckan etc där är det 0 reaktion från bilen alls.

Har ingen larm lampa vid sätesvärmar knapparna, bilen hade ett eftermarknads larm Laserline som var delvis urkopplat och verkade inte fungera så jag tog bort det.

Kan själva Fjärrlås funktionen suttit i laserline larmet? Dock är det inte en laserline fjärr utan original 2 knappars

Utloggad EddieLTT

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #1 skrivet: oktober 15, 2014, 12:39:58 »
Ingen som har någon ide?

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #2 skrivet: oktober 15, 2014, 13:46:35 »
Testa med att stiga in i bilen och stänga alla dörrar.
Sätt nyckeln i tändningslåset och vrid till tändning 1 och åter tillbaka och ta ut nyckeln.
Tryck på nyckeln upplåsningsknapp (2) och håll den intryck, håll den intryck och tryck tre gånger på knapp 1 (Bmw knapp) knapp 2 ska ålla intryck
Släpp knapparna samtidigt, centralås låser och direkt åter låser upp då är nyckeln klart initierade.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad EddieLTT

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #3 skrivet: oktober 15, 2014, 16:15:11 »
Har testat den metoden, fjärren blinkar sakta i typ 10sek som den ska göra enl instruktionsboken men den låser inte eller låser upp.

Det är som sagt en original nyckel men satt eftermarknads larm , kan lås funktionen ha suttit i den ?

Eller fanns det fjärrlås utan larm orginal ?

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #4 skrivet: oktober 15, 2014, 16:33:55 »
Höll du knappen intryck när du drog ut nyckeln från kontakten?
Tyvärr inte vet jag hur det är med fjärlåssystem på en 3serien men finns en förklarning till, den kanske fungerar?
Annars kan du ta en sväng till BMW och be om dem att initierar den åt dig, dom gjorde det när jag beställde en ny nyckel, det tog max 1 minut.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad EddieLTT

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #5 skrivet: oktober 19, 2014, 14:56:37 »
Har provat alla möjliga sätt och metoder ingen lycka :/ kanske får svänga förbi bmw kan ju inte kosta nått att bli guidad. Märkliga var ju att den funka när jag köpte bilen.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Problem fjärrkontroll 325 1994
« Svar #6 skrivet: oktober 19, 2014, 21:48:50 »
Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig ;)
BMW kan säkert hjälpa dig på 2 minuter och förmodligen utan kostnader.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners