Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW E38 740iL  (läst 31863 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
BMW E38 740iL
« Svar #90 skrivet: oktober 05, 2018, 18:04:20 »
Det trevliga med högtalarelementen är att de har väldigt hög kvalitet - långt bättre än OEM - men är väldigt billiga i USA. De flesta europeiska bilmodeller såldes nästan bara med väldigt påkostad utrustning som standard i USA, till skillnad från oss i Sverige där de flesta bilar är väldigt snikutrustade.

I USA var det t ex bara iL-varianten av E38 som såldes, och i princip alla har de dyra konturstolarna och mycket extra utrustning som standard.

Väldigt många VW i USA har Monsoon-elementen, och när de hamnat på skroten så säljs de för en spottstyver. I Europa är det ganska ovanligt med den utrustningen.

Utloggad anders880531

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma: +0/-0
BMW E38 740iL
« Svar #91 skrivet: februari 24, 2019, 14:10:20 »
Nu var det längesedan vi fick någon uppdatering hur det går med ditt fantastiska bygge, Lasse!


Jag längtar verkligen efter att få ta fram min E38 till våren och börja pyssla! Ett svart alcantara-innertak  blir det för min del med, tack för inspirationen! Inntertaksduken har släppt, så då är det lika bra att göra det lite finare än det gråa tråkluddet :)


Har även beställt begagnade svarta handtag till innertaket från ebay också!


Hur gör jag med solskydden och övriga detaljer som ska bli svarta? Vilken sorts färg rekommenderar du?




Varma hälsningar från Norrköping

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
BMW E38 740iL
« Svar #92 skrivet: mars 02, 2019, 17:37:54 »
Tack Anders!


Jag längtar också efter att det ska bli lite varmare så man kan sätta fart.


Jag sprayade mina solskydd med Biltemas svarta plastfärg, och även plasten på sidan av stolarna (som jag ville ska vara svart mot det champagnefärgade)


Återkommer med inlägg när det börjar bli varmare. Skulle vara kul att se dina framsteg också.

Utloggad anders880531

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 16
  • Karma: +0/-0
BMW E38 740iL
« Svar #93 skrivet: mars 04, 2019, 20:56:41 »
Okej! Då vet jag vad jag ska använda för något!




Lovar att dokumentera så mycket som möjligt när det är dags att skrida till verket :)
Går verkligen och längtar efter att få fixa till det!


Vart kan jag få tag i pvc-film eller något liknande för att lägga den nya grunden på innertaket?
Tack på förhand, Lasse!

Utloggad Lasse-SL500

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 551
  • Karma: +22/-0
BMW E38 740iL
« Svar #94 skrivet: oktober 05, 2019, 22:20:34 »
Nu var det ett tag sedan jag skrev något här.  :)  Jag har jobbat mycket senaste året, försökt komma igen efter att nästan förlorat synen på ena ögat 2017 (hård tennisboll rakt i ögat). Det ser bra nu igen, men det var lite jobbigt ett tag.


Jag har i varje fall gjort ett ryck och uppgraderat den med en del originalutrustning: de fina serveringsborden och sminkspeglar i baksätet, original E38 kylskåp bak, telefon och ljudanläggningskontroll i armstödet bak, samt lister med "inlays" (ser ut som flaggor infällda i mörka trälister)


Jag tänkte bygga en läderklädd mittkonsoll över tunneln i baksätet och fälla in telefon / ljudanläggningskontrollen tillsammans med två nya belysta kopphållare och DVD med rejäl skärm för baksätet och läslampor i taket bak.


Är också inne på att bygga en humidor för cigarrermed glaslock och belysning i baksätet.


Letar mer utrustning. Arbetsbord för laptop i baksätet och telefon / paraplyhållare i B-stolpen.

Man måste ju ha en hobby ?  :)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW E38 740iL
« Svar #95 skrivet: oktober 06, 2019, 20:27:07 »
Hej Lasse.
Välkommen åter.

Du älskar din E38 och det kan man förstår, jag var dum att sälja min, var mycket nöjd med den.
Hoppas bara att du behåller den i din ägo ty du har jobbat mycket med den och det inte kan vara annat än glädje för dig att köra den.
Det får man bara gratulerar.  ;)
En sak jag gjorde men min, var på BMW, ville köpa 3st V12 emblem men de inte har det,
Gick till Mercedes, frågade om dom hade det, dom hade det.
Säljare frågade mig vilken mercedes jag skulle klistra det och sa till honom att det är till min 750 BMW, han skrattade gott.
klistrade 1st där bak och 2st bakom framhjulen på var sin sida, det blev lite uppiffning. :)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners