Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lill Anders BLOGG :)  (läst 13555 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #30 skrivet: mars 29, 2014, 09:38:12 »
Skönt med sommarhjulen, äntligen är våren på väg.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #31 skrivet: mars 29, 2014, 11:37:55 »
Hoppas bara att det inte snöa igen. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #32 skrivet: maj 11, 2014, 12:00:17 »
Härligt nu e de fint ute, gått igenom hela bilen, tvättat ordentligt under hela bilen, borstat bort den lilla rost ytrost som fanns, rost skyddat allt som kan tänkas rosta under bilen i dörrar å trånga utrymmen, tvättat av en redan ren å fint motor rum, där får man ta de lugnt  ;D  å försiktigt, tvättat av hela bilklädseln som iofs redan så ren ut, men nu luktar det rent också  8) ,
Monterat på goa Good Year Efficient grip, dom rullar mjuk å fint, tysta goa däck.


Himlar va mjuk å gött bilen går, 6 spinner så mjuk å fint å låter så gött.


Servat hela bilen efter bästa tänkbara sätt, hällt i 10-60 olja som skyddar bra, dessa tunna oljor är inte bra enligt dom tester jag utfört på mitt jobb, men det går åt mindre energi för att pumpa runt dom helt naturligt, men tjock olja ska de va samt den ska bytas ofta, väldigt ofta, då fungerar det bra, max 1000 mil (rek 2500 mil) på en bil, 400-500 mil (rek 1500 mil) på hojen å efter ca 50 (rek 100 timmar) timmar på en båt.


Jag undviker näst intill helt köra på vintern med bilen å går det så undviker jag köra i regn också, den kan ju bli lortig...


Bil ska vara kul å köra  :D  de enda jag ångra var jag inte skaffade automat, ..men men får se vad som händer...suger på karamellen lite..


//Anders




 

Reklampartners