Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Problem med dubbeltak lucka/ soltak  (läst 3788 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danne^^

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Problem med dubbeltak lucka/ soltak
« skrivet: april 01, 2013, 17:42:44 »
Har precis köpt en bmw och skulle då prova takluckan! Detta resulterade i att den främre luckan rörde sig ca: 0,5 dm upp i bakkant och den bakre gled ner ca: 0,5 dm i framkant i förhållande till de övriga taket. problemet är att allt har fastnat i den positionen just nu. Hur jag än gör så kommer dom aldrig i våg. Dom går att öppna mer men inte stänga helt.  Nån som har nått tips på hur man får skiten i "våg"?

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Problem med dubbeltak lucka/ soltak
« Svar #1 skrivet: april 01, 2013, 19:41:43 »
Jag minns inte exakt hur takluckan fungerar i en E34 men om jag minns rätt kunde man trycka på knappen för att öppna luckan i bakkant, så vad händer om du trycker på knappen.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Problem med dubbeltak lucka/ soltak
« Svar #2 skrivet: april 01, 2013, 21:55:16 »
Tråkigt när detta händer! Har du köpt bilen från privat? Han kanske vet om problemet.
Från företag? Ta det från begagnadsgarantin, 6 månader.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Grabber

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 356
  • Karma: +6/-0
  • Kön: Man
Problem med dubbeltak lucka/ soltak
« Svar #3 skrivet: april 01, 2013, 22:24:39 »
Dom där kan det vara en del bekymmer! Har själv upplevt detta... Håll knappen intryck uppåt (inte fram eller bak) i några sek o då ska den stängas.
Om inte så finns det en panel man kan ta loss vid knappen o där ska det finnas en insex/torx nyckel som man kan låsa luckan manuellt.

Vanligaste felet är brist på smörjningen i skenor o i wiren samt att den kan vara uttjänt o då får elektroniken spel.

BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Danne^^

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma: +0/-0
Problem med dubbeltak lucka/ soltak
« Svar #4 skrivet: april 05, 2013, 09:17:32 »
Ingenting funkade, men tog lös motorn som tyckte den var i noll läge och drog ner luckan och satte tillbaka allt och sen tog jag bort strömmen till luckan så det inte ska hända igen. I sommar får man riva ner inner panelerna på luckan och smörja upp allt och se över wiren och få det att funka

 

Reklampartners