Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Johans blogg - Nu med bilder!  (läst 6504 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Sunesson

  • Gäst
Johans blogg - Nu med bilder!
« skrivet: april 28, 2010, 12:13:07 »
Återkommer med mer info!

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg
« Svar #1 skrivet: april 29, 2010, 23:01:56 »
Jag är en gammal vän till kilroy, vi kar känt varandra sedan 10-11-årsåldern och har träffats regelbundet trots att kilroy bor i Malmö och jag bodde i Halmstad under mina första 20 år.

I vår ungdom hackade vi passwords till betalsajter och drev ett antal passwordforum, dock utan några större ekonomiska förtjänster.

Som unga och nyexaminerade från våra utbildningar beslöt vi oss för att hitta ett sätt och tjäna snabba och lätta pengar. Jag dammsög marknaden på intressanta riskbolag och till slut satsade vi 50000:- var i ett sydamerikanskt gruvföretag. Tanken var att förtjänsten skulle investeras i spel på hästar. Efter en månad hade våra aktier ökat med 20 %, efter ytterligare en månad hade vårt investerade belopp sjunkit från 100000:- till 15000:-!! Anledningen var en misslyckad prospektering av gruvföretaget som hela tiden levde på marginalen. Vi beslöt oss för att ligga lågt men helt plötsligt började det surra av rykten. Jag lusläste sydamerikanska tidningar och snart dök det upp positiva rapporter. En lyckad prospektering gav företaget vind i seglen och efter sex månader hade vår investering ökat i värde till 350000:-!!

Pengarna använde vi till en hårdsatsning på V75, kilroy var redan på den tiden duktig på trav. Mitt eget kunnande i den branschen är marginellt men kilroy lovade att fördubbla vår vinst inom 4 månader. Han höll vad han lovade och 10 månader efter vår satsning på gruvföretaget hade vi båda skaffat oss en ordentlig ekonomisk grundplåt. Lite tur, lite flyt men också en del skicklighet och kunnande trots allt. Det kunde slutat med en ekonomisk smäll men slutade lyckligt.

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg
« Svar #2 skrivet: maj 02, 2010, 22:55:54 »
Efter att jag sålde min BMW till kilroy så har det varit dåligt med BMWs i garaget tyvärr. Inte på grund av  ointresse utan mer på grund av tillfälligheter + att jag alltid varit svag för italienska sportbilar. Den bilen jag har nu är resultatet av en hastigt uppblossande kärlek. Tyvärr är den dyr att underhålla och serva och försäkringen kostar skjortan. Jag är lite sugen på en BMW 335, vi får se framöver.

Utloggad franke

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1109
  • Karma: +0/-0
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Johans blogg
« Svar #3 skrivet: maj 02, 2010, 23:59:57 »
Vi blir inte ledsna om du bjuder på lite bilder av din Maserati :)
Driver webshopen www.carstuff.se

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg
« Svar #4 skrivet: maj 03, 2010, 00:15:39 »
Jag skall lägga upp några bilder på den!

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg
« Svar #5 skrivet: maj 11, 2010, 20:54:52 »
Efter att ha spenderat några dagar i det sommarvarma Rom är man tillbaka i ett ovanligt svalt Sverige. Jag passade på att köpa lite grejer till bilen när jag ändå var nere i bilens "hemland". Jag lovade franke lite bilder på bilen och det kommer, jag skall bara flytta runt bilderna först så jag har allt på samma ställe. För en tid sedan tog jah en del bilder på bilen eftersom jag i ett försäkringsärende var tvungen att bevisa att jag hade bilen i ett italienskt garage när jag vistades i Italien.

Bilen är blå med beige skinnklädsel och är i princip fullutrustad från fabrik. Den är utrustad med en 4.2 liters V8 som från fabrik ger 390 hk. Några uppgraderingar innebär att den nu har 420 hk och betydligt snabbare sekvensiell låda. Tjänstevikten är ca 1600 kg, accelerationen 0-100 går på ca 4.3 sekunder och toppfarten är 285 km/tim. Trots lägre vikt än en E39 M5 drar den mer soppa.

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg
« Svar #6 skrivet: augusti 17, 2010, 00:35:09 »
Det var på tiden att bimmerforum är online igen, jag antar att det varit en del olika bekymmer.

Nu skall jag bara hitta en lämplig uploadhost till bilderna på bilen.

En del av sommaren har tillbringats runtom i Europa med bilen. Den är ju ingen V70 precis men för två personer funkar det bra. Snittförbrukningen vid långkörningar är acceptabel men den är törstig när man kör i stan, trots att den inte är så tung.

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #7 skrivet: november 10, 2010, 17:09:33 »
Vi blir inte ledsna om du bjuder på lite bilder av din Maserati :)



Nu kommer bilderna, franke!

Eftersom jag träffat en ny livspartner (med två barn och en Saab Kombi) så har jag varit inne på att sälja bilen och köpa nåt mer praktiskt. Jag hade en del kontakt med Alecci på BF och var helt inne på att köpa hans Alpina. Tyvärr grusades dom planerna när Aleccis Alpina fick motorhaveri.

Några bilder på bilen >>



Den första bilden är på mitt monstruösa garage jag hade tillgång till i Italien med glastak och en glaskupol som hela tiden släppte in massor med ljus. För övrigt talar bilderna för sig själva.

Vi får se om det dyker upp något intressant alternativ till Saaben, i så fall säljer jag cambion eftersom den är för dyr att ha kvar som leksak.

Kan någon mod ändra rubriken så att det framgår att det nu finns bilder också?

Utloggad kilroy

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 3747
  • Karma: +1/-16
  • Kön: Man
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #8 skrivet: november 10, 2010, 17:14:31 »
Tack för bilderna...rubriken är ändrad.

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #9 skrivet: november 10, 2010, 17:37:03 »
Mycket läcker bil. Tack för att du delar med dig av bilderna.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #10 skrivet: november 10, 2010, 17:45:28 »
Tack själv för att du tog dig tid att titta, Gemini__!

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #11 skrivet: november 10, 2010, 19:19:58 »
Härlig bil, det är något visst med de Italienska fullbloden.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Malabar

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 258
  • Karma: +0/-0
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #12 skrivet: november 10, 2010, 19:22:11 »
Fina bilder på en härlig bil! Bagageutrymmet är inte så litet som jag först trodde.
540-95 6-växlad manuell - för bra för att säljas
M6 Coupé -06

Johan Sunesson

  • Gäst
SV: Johans blogg - Nu med bilder!
« Svar #13 skrivet: november 10, 2010, 19:29:22 »
Fina bilder på en härlig bil! Bagageutrymmet är inte så litet som jag först trodde.

Det är skapligt med plats men det är som sagt ingen V70.

Härlig bil, det är något visst med de Italienska fullbloden.

Så är det visst. Fantastiska motorer och väghållning men komplicerad elektronik som behagar krångla lite ibland.

 

Reklampartners