Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Parkeringssensor varnar  (läst 2618 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« skrivet: januari 17, 2019, 22:14:04 »
Hej Forumet.


På min 520D f11 så sa frugan att när hon skulle köra in bilen i garaget,så varnar helt plötsligt bilen för att det är något bakom.
Jag gick ut och testade och mycket riktigt så var annan till var tredje sekund så varnar back sensorerna. Körde runt kvarteret och då när jag skulle använda sensorerna så blev det mindre oftare att den varnar.
Och efter någon minut så slutade den att varna helt.


Har det hänt er att parkeringssensorn varnar fast det inte finns något att varna för?

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #1 skrivet: januari 18, 2019, 20:11:52 »
Hej Forumet.


På min 520D f11 så sa frugan att när hon skulle köra in bilen i garaget,så varnar helt plötsligt bilen för att det är något bakom.
Jag gick ut och testade och mycket riktigt så var annan till var tredje sekund så varnar back sensorerna. Körde runt kvarteret och då när jag skulle använda sensorerna så blev det mindre oftare att den varnar.
Och efter någon minut så slutade den att varna helt.


Har det hänt er att parkeringssensorn varnar fast det inte finns något att varna för?


Nej det fungerar korrekt. Däremot varnar de om nån råkar gå bakom lr framför bilen men det ska de göra.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2019, 08:50:23 »
Hej.
Som helgonet skriver, det är normalt
Sensor reagerar så fort du närmar dig vid någonting fram eller bak, kan vara någon som passerar fram eller bak,
Kan vara när du fickparkera då det finns en bil fram eller bak eller om du backa och närma dig en stolpe.
Du ser en lampa som blinkar framför växelspak, du kan klicka på den om du inte vill tillfälligt höra mer.
Det är inte för att du klicka på den att den är avstängt, den varna dig igen nästa gång du närma dig någonting.
Trevlig helg.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #3 skrivet: januari 19, 2019, 19:43:27 »
Fast den varnar även om man har ettans växel och kör framåt sakta. Jag ska lägga upp en video på detta så ser ni vad jag menar.
Här är länken. https://youtu.be/BeNMC53Oqdg

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #4 skrivet: januari 20, 2019, 22:02:22 »
Fast den varnar även om man har ettans växel och kör framåt sakta. Jag ska lägga upp en video på detta så ser ni vad jag menar.
Här är länken. https://youtu.be/BeNMC53Oqdg


Ja men det är i sin ordning, den ska varna fast den varnar med bild först och inte förräns du närmar dig föremålet (vet ej exakt avstånd) så börjar den att ljuda.

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #5 skrivet: januari 21, 2019, 00:35:32 »

Ja men det är i sin ordning, den ska varna fast den varnar med bild först och inte förräns du närmar dig föremålet (vet ej exakt avstånd) så börjar den att ljuda.


Hej Helgonet.
Det finns inget bakom till höger om bilen men fortfarande så lyser och ger den ljud ifrån sig.
Såg du videon?

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #6 skrivet: januari 21, 2019, 10:13:42 »

Hej Helgonet.
Det finns inget bakom till höger om bilen men fortfarande så lyser och ger den ljud ifrån sig.
Såg du videon?


Ok såg det nu. Är du säker på att det inte vart nåt bakom lr nån som gick förbi? Annars ska den inte varna. Kan det vara smuts på sensorn? Isåfall testa att tvätta stötfångaren och prova igen, eventuellt att du gör en felsökning med felkodsläsare.

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #7 skrivet: januari 21, 2019, 12:22:13 »

Ok såg det nu. Är du säker på att det inte vart nåt bakom lr nån som gick förbi? Annars ska den inte varna. Kan det vara smuts på sensorn? Isåfall testa att tvätta stötfångaren och prova igen, eventuellt att du gör en felsökning med felkodsläsare.


Hej Helgonet.
Jag var säker på att det inte var någon bakom. Det enda som var i närheten var den vita bilen. Och när vi körde framåt så varnade det en stund för hinder framifrån.
Det är konstigt för det är endast ibland som detta händer. Ibland fungerar den normalt. Och ibland inte. Ska köra in bilen för en felsökning på firman där jag köpte den.
Hoppas att dom hittar felet.

Utloggad helgonet

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 60
  • Karma: +3/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #8 skrivet: januari 21, 2019, 13:24:39 »

Hej Helgonet.
Jag var säker på att det inte var någon bakom. Det enda som var i närheten var den vita bilen. Och när vi körde framåt så varnade det en stund för hinder framifrån.
Det är konstigt för det är endast ibland som detta händer. Ibland fungerar den normalt. Och ibland inte. Ska köra in bilen för en felsökning på firman där jag köpte den.
Hoppas att dom hittar felet.


Ok. Återkom gärna med feedback.

Utloggad BMWnoob

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Parkeringssensor varnar
« Svar #9 skrivet: september 17, 2019, 19:25:38 »
Hej alla.


Jag har glömt att skriva hur det gick. Men kom på detta nu.
Jo vi gjorde som så då det inte gick att se att det var något fel på sensor. Att vi flyttade den från höger bak till vänster bak. För att se ifall den börjar varna på vänster sida. Då hade det ju varit sensorn.
Men ta i trä. Ännu har den inte varnat för något

 

Reklampartners