Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lite gammalt skit jag filmat...  (läst 2127 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dr Tinnitus

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 125
  • Karma: +2/-0
Lite gammalt skit jag filmat...
« skrivet: mars 04, 2012, 15:48:27 »




Jag har nu äntligen efter år av velande börjat lägga ut filmat material jag samlat på mig genom åren från olika bilevenemang.


Jag har i denna stund fått ut 40 filmer på YouTube på sammanlagt drygt 26 timmar. De flesta ligger fortfarande som Privata så det går inte att se dem än, men jag kommer att göra en snabbkoll på dem för att se att man inte lagt ut nåt tok och att allt funkar, och sen släppa dem vart efter.


Det är egentligen inga märkvärdigheter alls, amatörfilmat och gammalt (från ca 1993 det äldsta tror jag) så kvaliteten är sisådär med dagen mått och krav kanske man kan säga, och jag har inte vare sig ork eller kunskap att sitta och snitsa till det med musikpålägg texter och klippa m.m. utan jag lägger ut det närmast som råmaterial.


Men kanske det ändå kan vara intressant att se hur det var i ”forntiden” när man kunde vara kung i byn med 200-300 Hk, eller hur det gick till på En Dag På Strippen när det var i sin vagga, eller STHLM Open eller STLM Cup på Tullinge för ca 10 år sedan eller mer, ofta filmat rätt nära då jag hade fri lejd på startplattan och stod bara någon meter från starten m.m.. Och en del annat som någon bromsning av bilar och spontant bilbus och racing både legalt och.... Ja just det...


Flera år med olika race på Tullinge, de flesta Kopparrejs i Avesta, ett flertal Emmaboda EPDS, några En Dag På Racerbanan, flera av BMW-klubbens träffar liksom STCS-träffar, STCC från dess yngre dagar, Nordic Pro Cup Orsa Mora, Masrejset, Streetrace i Falun, Lunda, Aros Nats och prova på m.m. m.m.


Kanske någon här som har fastnat i linsen med bravader från sina yngre år.... :)


Ja just ja, har ju kommit ungefär inte ens halvvägs, har fått ut ca 40 filer/filmer nu och har ca 130-140 kvar att få ut, kanske det blir 100-150 timmar totalt eller mer, fan vet. Men kanske något litet guldkorn här och var för någon som kanske saknar någon film på sina gamla bravader


http://www.youtube.com/user/TrionicT5/videos




Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
Lite gammalt skit jag filmat...
« Svar #1 skrivet: mars 04, 2012, 17:57:53 »
Fasiken vad skoj. Det här får bli ett fredagsnöje när barnen har somnat och ölen är perfekt tempererad. Tack för att du delar med dig av materialet.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

 

Reklampartners