0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack! o Hoppas få hem fälgarna efter storhelg ledigheterna nästa år ..Vad det lät långt bort i tiden då
Jo jag har ochså hört om nån "flärp" eller nåt i botten på original luftfilterhusen.Men såg inget liknande på dethär M filterhuset, eller kanske den redan var rensad lite osäker på det då den ser original ut annars.
Skumt, killen som berättade om detta för mig stod framför sin egen M Coupe och lyfte på luftfiltret och visade vad som skulle bort. Men jag hittar ingeting om att det sitter någon grej i botten på luftfilterboxen när jag tittar på http://www.realoem.com/
Helt rätt att plocka bort öppna filtret. Jag gjorde samma sak i somras med mitt K&N, upplevde att bilen drar betydlig jämnare vid acceleration nu och att den drar mindre. Ska kolla upp om jag har denna "flärp" i luftfilterboxen
Ja jag hittade då ingen "flärp" när jag kollade idag :S Skulle vara intressant att få se riktiga bilder på det hela..
Jag är nästan helt säker på att det var i botten som denna grej satt, ett extra hål att dra luft in i boxen som hade någon form av envägsventil som dels skulle hindra vattenstänk och dels var en insugsljuddämpare.Men ser era boxar ut på detta viset ger denna modifiering säkert samma och kanske ännu bättre resultat. Blir ju ännu mer intressant längre ned med modifiering av luftkanalen till ena bromsen som får agera som luftkälla även till motorn.
Sen såg jag att det finns en tratt invändigt i andra änden av luftfilterboxen som man kan ta lös men jag är inte helt hundra på att det blir tätt där då iofs.. Har du kikat nånting där?Edit: Missade visst att denna "baffel" inte finns på Euro M3's..