Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Roliga stunder  (läst 1635 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
Roliga stunder
« skrivet: mars 17, 2015, 22:13:03 »
En svensk sitter och äter frukost på ett cafe. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi. – Äter ni svenskar hela brödet? Frågar norrmannen.-
Ja, Naturligtvis! Svarar svensken förundrat.
Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger: – Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.
Norrmannen frågar vidare: – Äter ni marmelad till brödet också? Svensken svarar lätt irriterad: –
Ja, naturligtvis. Medan norrmannen högljutt tuggar tuggummi, säger han: – Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost.
Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.
Nu blir det svenskens tur att fråga: – Säg mig en sak, har ni sex i Norge? Norrmannen ler och svarar: –
Ja, naturligtvis har vi sex. Svensken lutar sej över bordet och frågar: – Vad gör ni med kondomerna när ni använt dem? –
Vi kastar dem! Svarar norrmannen. Nu börjar svensken att le… Sedan säger han: –
Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer till Norge som tuggummi…

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Roliga stunder
« Svar #1 skrivet: mars 18, 2015, 07:07:27 »
Bra med en lite skratt på morgonen, den var bra! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners