Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Nya motorer i BMW 1-serie Coupé  (läst 2486 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Nya motorer i BMW 1-serie Coupé
« skrivet: oktober 05, 2009, 21:35:30 »
.
Två nya motorer och två specialmodeller breddar BMW:s 1-serie Coupé från och med årsmodell 2010. En av motorerna klarar den svenska miljöbilsklassningen.

Coupé-modellen får en två-liters direktinsprutad bensinmotor på 170 hästkrafter vid 6 700 varv per minut. Tillräckligt för att ta bilen från 0-100 kilometer i timmen på 7,8 sekunder. Förbrukningen uppges till 0,66 liter per mil och utsläppet blir då 153 gram koldioxid per kilometer.


Den andra motornyheten är turbodieselen på 2,0 liter och 143 hästkrafter vid 4 000 varv per minut som redan finns i tre- och femdörrarsversionen 118d. Med motorn gör 1-serie Coupé 0-100 kilometer i timmen på 9,0 sekunder, förbrukar 0,45 liter diesel per mil och lämnar ett utsläpp på 119 gram koldioxid per kilometer. Den klarar med andra ord den svenska miljöbilsklassningen precis.


Specialmodellerna heter Lifestyle och Sport Edition där Lifestyle får bland annat femekrade aluminiumfälgar, kromade avgasrör och speciallack i färgen Marrakesh Brown Metallic. Sport Edition får M sportpaket och M aerodynamikpaket som standard liksom sportigare hjulupphängning.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners