Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M1 till 2016  (läst 1685 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW M1 till 2016
« skrivet: oktober 08, 2012, 17:43:01 »
BMW M1 till 2016

250 kg, turboladdad V8 på 600 hästkrafter och en toppfart på runt 330 km/h. M1 får nypremiär år 2016, men enligt tysk media blir det ingen billig raket.


Rapporter från tysk media säger att M1 kommer vara väldigt lätt, runt 1 250 kg, detta genom att bygga bilen i aluminium, magnesium, titanium och diverse moderna plaster.
 
En turboladdad V8 på 600-650 hästkrafter ska göra bilen till en raket och låta M1 nå en toppfart på runt 330 km/h.
 
Men som du kanske förstått är inte en sån bil billig, framför allt inte om det är en BMW, så vill du ha en M1 kommer du att behöva lägga ut runt 250 000 euro när det är dags.
 
Låt spekuleringen börja! Vad tror du att det kan bli i slutändan? Förhoppningsvis har tekniken rört sig framåt under de kommande fyra åren. Så en WW24-motor som går på väte är väl inte helt orimligt? Eller?
http://www.automobil.se/nyheter/bmw-m1-till-2016-2578
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners