Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Motorolja på BMW Verkstad  (läst 1114 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moo63316

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Karma: +0/-0
Motorolja på BMW Verkstad
« skrivet: mars 18, 2020, 08:29:30 »
Hej. Jag har en BMW 320d Touring. Jag lämnade bilen på BMW verkstad för service. Motorolja bytes 5,2 liter och oljefilter. När jag hämtade bilen och körde hem 4-5 km så kollade jag oljestickan och jag reagerade direkt på att oljan var så svart och när jag smörjde det på fingret så kändes det som aska i oljan.
Ringde verkstaden och påpekade det men han sa att det är en diesel motor och bilen är 5 år gammal och att när dom tömmer bilen så kan dom inte få ut all skit och när man häller i nytt olja och bilen får köra några kilometer så späder nya oljan ut sig med askan som finns i oljan och oljan blir därför fortare svart. Och jag undrar, kan det stämma ? Vad vinner dom på att lura mig med att inte hälla i nytt.

Utloggad e90karlsson

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: +0/-0
Motorolja på BMW Verkstad
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2021, 19:52:22 »
Hoppas att allt har löst sig vid det här laget men äger själv en e90 320d, dessa bilar sotar ner oljan väldigt fort. Sedan är det lätt hänt att oljan blir svart när man häller ner ny och det finns sot kvar. Om du lämnat in bilen på en seriös BMW verkstad ska du nog inte behöva oroa dig

 

Reklampartners