Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW F76 (1933-1934)  (läst 2210 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW F76 (1933-1934)
« skrivet: april 05, 2010, 07:42:02 »
BMW F76 1933 - 1934





Den BMW F76 var ett litet trehjuligt van den BMW i Munich 1932 - 1933 byggdes. År 1933 tilldelades han BMW F79 med en större motor på den sida som gjorts, som tillverkades fram till 1934.
Den enda BMW tillverkas någonsin i serie Commercial Vehicle hade en enda bakhjulet och två styrbara hjul fram. Framför den bakre förare och passagerare satt på en bilbarnstol, där den vertikala installerade encylindrig motor med 200 cc var placerad.
En tre-växlad och en Propelleraxel var motoreffekten överförs till bakhjulet .. Förare och framsätespassagerare säte var försedd med en sluten hytt med 2 dörrar.
Innan drivrutinen installerades och en ratt på framsidan var en liten lastbil (1600 mm x 900 mm upp). Under sängen fanns en överlåtelse låda med främre luckan.
Nettolasten var 650 kg, och RM 1350 - dyrt fordon förbrukas 6 liter bensin per 100 km.
Eftersom tolkningen följer snarare en motorcykel än en bil, karlen i München och var inte byggdes i Eisenach.
År 1933 byggde de en större motor med 400 cc som gav 14 hk (10,3 kW). Försäljningspriset ökade till RM 1.500, --. Det var också en spegling av en liten bil av samma typ, men som aldrig nått produktionsstadiet.
Efter 600 exemplar (250 F76 och F79 350) var byggandet av fordon för de Depression faktiskt kom för sent, stannade på grund av bristande 1934. kundernas intresse

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners