Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Alla BMW modeller info, år efter år, specifikation, färg nummer, klassiker  (läst 11546 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Söker du:
* Info om din BMW,
* Färg nummer efter årsmodell?
* Specifikation på din BMW?

se nedanstående länk!
Den har precis vad du behöver inklusive klassiker - Öppna den och njut!
http://www.bmwinfo.com/index.html


Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Scheckheft

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +0/-0
jag vill kommentera länken i föregående inlägg. BMWinfo innehåller ett antal faktafel. Jag vet inte om trådskaparen är medveten om det men jag skulle önska ett mer granskande och kritiskt förhållningssätt till sajter man länkar till. Faktafelen jag hittade gäller modellerna E34 och E38 men jag misstänker att det finns många fler oklarheter/misstag vad det gäller övriga modeller.
Mvh
Scheckheft

Utloggad Ghostrider

  • Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 490
  • Karma: +0/-0
Det är bra att du har synpunkter på faktamaterialet, Scheckheft. Vi vill naturligtvis att vårt faktamaterial skall vara så korrekt som möjligt. Trots det så är nog risken uppenbar att det smyger sig in fel i allt material, oavsett om man sätter ihop materialet själv eller hämtar det från webben.

Om du har möjligheter att korrigera felaktigheterna just i detta materialet (dom fel som du sett) så vore det utmärkt.

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Vad är det för fel som du hittade i den länk på E38 och E34?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad M635forever

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 85
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Här är en länk till en mycket bra sida beträffande M modeller och lite eftertraktade klassiker från BMW.
Väl besökt av flertalet BMW entusiaster världen över, och säkerligen inte helt oekant bland flera här inne.
http://bmwmregistry.com/
MVH
Patrik Jansson,  Swe E24 M6/M635Csi register
Kör: M635CSi -84 // M5 E34 -89 // 535i -92

Utloggad Scheckheft

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +0/-0
felen gäller bl a produktionsperiod 728, M43 motorns införande, produktionen av 540. Texterna på sidan är överhuvudtaget slarvigt ihopskrivna. Sidan har iof funnits länge men håller ingen högre kvalitet.
http://bmwmregistry.com/ håller en klart högre klass
Efter snart 15 år med BMW-ägande ställer åtminstone jag höga krav på vederhäftig information om modellen. Många sidor finns om märket, få håller en hög klass.
Bättre att lista de som är bra. Här två tips:
7er.com
e34m5.se
Mvh
Scheckheft

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
Bra tips där. 7er.com (och e34m5.se också naturligtvis) har man suttit och studerat många gånger, imponerande faktabank. Bmwmregistry.com har mycket matnyttigt också. Har för mig att det fanns vissa faktafel där till en början, torde vara åtgärdat nu.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Scheckheft

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +0/-0
det stämmer Gemini angående bmwregistry. Jag tror att HD91, Schnitzer eller Stephan735i har bra koll på innehållet och kan säkert svara.
Mvh
Scheckheft

Utloggad M635forever

  • Trusted Member
  • Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 85
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
bmwregistry har ryckt upp sig ordentligt beträffande faktabiten, verkar ha legat i hårt betr. research.
Klart imponerad av de fakta de tagit fram betr. M6/M635Csi (såklart ;D)
Har tagit mig flertalet år, med bla lusläsning av utr.listor för att få fram delar av de fakta de anger.
Vilket innebär, att även de verkar ha gjort. 
MVH
Patrik Jansson,  Swe E24 M6/M635Csi register
Kör: M635CSi -84 // M5 E34 -89 // 535i -92

Utloggad Jonne_racer

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 173
  • Karma: +4/-0
  • Kön: Man
Saknar Royalblau på lacksidan för e34.
Bmw 550iAM -06 Carbonschwarz metallic

 

Reklampartners