Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw X5 e 53, Self leveling suspension inactive  (läst 1407 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Luan-X5

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Bmw X5 e 53, Self leveling suspension inactive
« skrivet: mars 04, 2017, 17:10:55 »
Nu till den här roliga luftsystemet som är så kassssss >:( , bilen har vart så sen jag köpt den, har fått varannan månad blåsa upp luftbälgarna bak, men när jag väl gick in för felsökning så tjuvkopplade jag kompressorn och den gick, men pumpade inte upp systemet,  för just nu så funkar inte systemet och kompressorn går varken runt,,, killen innan mig sa att han hade bytt vänstra nivåreglering- men att jag även behövde byta högra, jag tvivlar ju på att bägge ska gå paj samtidigt.
så jag beställde ett reparations kit till kompressorn å får se om det gör någon nytta, jag tror man får kalibrera om systemet, efteråt, för systemet har stäng av kompressorn då den antagligen överhettad,
don,t hate the game, hate the player.. BMW X for life

Inloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Bmw X5 e 53, Self leveling suspension inactive
« Svar #1 skrivet: mars 04, 2017, 23:10:09 »
Verka som du inte har haft bra tur med den X5 men stark av dig att vilja göra någonting åt.
Får se vad säger Lasse om det, verkar som att han kan en del om X5.
Hoppas bara att du får snart den i ordning, jag anser X5 som en körglädjen, bättre utsikt över trafiken, man behöver inte gå ner för sitta in och inte behöver kämpa för att stiga ut, bara glida ut från sittplats.
Du beställde ett reparation kit till kompressorn, det är bra, på det viset efter bytet kommer du att veta att det kanske var det annars gå vidare kanske med nivåregleringen.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Luan-X5

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
Bmw X5 e 53, Self leveling suspension inactive
« Svar #2 skrivet: mars 05, 2017, 17:10:18 »
A det har varit en hel del på den kan man ju säga, men med tid och tålamod så löser man det, jag föredrar å göra alla slags jobb själv på bilen då jag vet att det blir bra gjort och billigare för mig,,  Får se om man kan få igång systemet efter jag fått i ordning kompressorn,  annars blir det att fortsätta felsökningen hahaha, X5 är ju en Skön bil när allt fungerar fint, absolut,  8)
don,t hate the game, hate the player.. BMW X for life

 

Reklampartners