Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Alpina D10 Biturbo #27  (läst 7727 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
SV: Alpina D10 Biturbo #27
« Svar #15 skrivet: mars 06, 2010, 16:45:57 »
Jag röstar för "original-stripes". Det finns få bilar som är rätt med stripes, Alpina är absolut en av dem. Kolla på Aleccis snygga bil, tycker inte det är 1985 bara för att stripen är av det mer klassiska snittet.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Tobbe Nukem

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Alpina D10
SV: Alpina D10 Biturbo #27
« Svar #16 skrivet: mars 10, 2010, 13:56:15 »
Det var ju onekligen stiligt med stripsen. Prisförfrågan är iväg till min lokala BMW-butik och Schmiedmann. :)

Idag kom domen på Webaston-problemet. Styrenheten kaputt. Ahapp, tänkte man, det här blir dyrt för jag har kollat upp vad det innebär... Men! Nån händig murvel i urskogarna (hann aldrig uppfatta vilken ort det var) har tydligen lärt sig att reparera just dom problemen, som ju är ganska vanligt förekommande på E39 med Webasto. Pris? En par, trehundra euro. Waaaay better än 500e+ (ebay, om man ens hittar rätt modell)!! Så nu blir det att vänta på att det då.

Framstötisproblemen fortsätter. Nu hittade äntligen kompisen en leverantör som skulle kunnat fixa Bilstein-stötisar som hade funkat, men naturligtvis gick det ju inte till bil med nivåreglering. Likadant där har jag dragit iväg prisförfrågan åt lokala BMW och Schmiedmann.

Utgifter, utgifter, utgifter...

In other news, fick hem alupedalerna igår. I väntan på bättre väder då. (Snöblandat regn vräker ner.)
That's only my opinion, I could be wrong...

Utloggad Alecci

  • Fullt Medlemskap
  • ***
  • Antal inlägg: 49
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Alpina D10 Biturbo #27
« Svar #17 skrivet: mars 10, 2010, 14:01:19 »
Priset ligger runt 2 500 - 3 000 kr + frakt för ett komplett dekorset med medlemsrabatt i Alpina Club Schweden.

Räkna med uppskattningsvis 25-35 % mer om du inte har medlemsrabatt.

Ett tips är att du blir medlem i Alpina Club Schweden och kör alla prisförfrågningar på Alpina-delar genom dem i framtiden, garanterat billigare än hos BMW eller Schmiedmann.

Prisexempel:

ALPINA Frontspoiler E46
Schmiedmann: 4 042,28 SEK exkl frakt
Alpina Club Schweden: 2 702,70 SEK exkl frakt

MikaelM

  • Gäst
SV: Alpina D10 Biturbo #27
« Svar #18 skrivet: maj 04, 2010, 17:14:08 »
Ytterligare en fin Alpina!

 

Reklampartners