Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lill Anders BLOGG :)  (läst 13550 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« skrivet: februari 01, 2014, 07:48:57 »
Vill börja med att tacka för ett fint forum, verkar väldigt seriöst och uppfattar som det finns många duktiga BMW fans.

Själv har jag åkt Merca dom senaste 20000 milen och är helnöjd, en Vanlig 200 C klass fast ändå lite ovanlig lack och lätt pimpad, men en (håll i er) riktig brudmagnet , de e sant helt sant.

Men då Merca har lite problem med sina kamkedjor på lite nya bilar etc så tänkta jag prova en BMW.

Hittade ett fint exemplar som hade rullar 9000 mil silver färgad, påväg hem efter jag betalat och gjort klart så tände sig avgasrenings lampan(motorlampan, ujdå, sen ungefär samtidigt upptäckte jag att Farthållaren inte fungerade ujdå.
Kom hem och funderade lite, ringde tillbaka till den jag köpt bilen av och då berättade vederbörande att den var chiptirmmad hos TMC chiptuning skulle firmat heta, med avseende på att sänka bränsleförbrukning, okej.

Jag sa jag kollar lite på detta men kommer höra av mig om problemet kvarstår.
Jag kom på att farthållaren fungera fram till det jag bromsade, då slutade den fungera.
Jag körde i normal landsvägs fart ca 10 mil för att kolla bilen och bränsleförbrukningen verkade "normal" med undantag att själva mätaren för bränsleförbrukning fick ett lite spel då och då.

Jag hade fått nog lång historia, men utan problem så fick jag lämna tillbaks bilen och fick alla pengar tillbaks, det var av privat person, :) Tack för det finns ärliga människor.

Hur som helst, kollade vidare efter BMW 3 och 5 serien, då jag hittade en 320 i södar Sverige som såg fin ut och som rullat 9400 mil, ringde upp honom och han lät seriös, så jag köpte den istort sett osett, vi träffades i Lund, kollade bilen och wow säger jag inte en repa i lacken och istort sett ingen rost under wow.
Nu har den rullat 9900 mil under dom 6 månader jag haft bilen, jag har legat under bilen en del slipat bort den ytrost som var, och rostskydds behandlat den.
Bytt alla oljor även bakaxel och växellåda, uj va blaskig original oljan var, Växellådan blev klart mjukare efter oljebytet.
Alla filter är bytta,även bränsle filtret som sitter under bilen  :o , hällt i 10W60 olja som skyddar bra.

Jag är skadat av mitt yrke, tjock olja ger en tjock oljefilm som skyddar mot mekanisk nötning ( tänker inte ge mig in i någon olje diskussion  ;)  8)  men jag kör på Biltemas olja och har gjort dom senaste 10 åren både på båt och MC  ;D ;D ;D

Cleant lacken och vaxat, tvättat alla säten och mattor inne i bilen så det luktar helt fräsch. :o

Haft isär bromsarna gjort rent, smörjt in med glidbanorna med riktigt silikon fett som fungera bra väldigt bra ::)
Jag har kört ca 20 mil sedan början November m undviker köra så mycket det går på saltade vägar och jag bor så bra så jag har nära till både buss och tåg.

Men idag måste jag ut å borsta bort snön på båten, får försöka tvätta av bilen omgående, ingen bra grej den får stå i varmgarage med salt och smuts på. ogilla.

Ha en fin dag och kör inte fortare än er skydds ängel hänger med (gör jag ibland på 2 hjul :o

Mvh Anders

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #1 skrivet: februari 01, 2014, 08:25:38 »
Trevlig presentation Anders och vi njuter av berömmet.

Varmt välkommen hit!
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #2 skrivet: februari 01, 2014, 11:04:57 »
Hej! Anders.
Trevlig berättelsen och tack för komplimangen om forumet. 8)
Sant att vi bara har trevliga medlemmar som sköter sig, tyvärr är det inte så på alla forum. :(
Otur hade du med Merca och tur hade du när du fick alla pengar tillbaka, inte ofta att man får det.
Jag inte vet om jag sa det men man säger: man åker Mercedes men man kör BMW. :D
Du hämtade din BMW i söder, var bor du någonstans?
Kanske några bilder på din nuvarande pärla? Förklarning om hur: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=24.0
Mvh. Alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #3 skrivet: februari 02, 2014, 08:17:39 »
Fot på den bilen som man kör...och åker i  8)
Mvh Anders

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #4 skrivet: februari 02, 2014, 08:18:20 »
..sen har man hojen som man både kör och åker med  8)

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #5 skrivet: februari 02, 2014, 08:23:05 »
å denna Alian...den kör man  :D :D :D


Så rolig och cool att köra, bara ca 100 hk men den är lågt växlad, till ca 230 och det gör att det drar iväg bra under acceleration, en hoj som tyvärr många underskattat men aj så rolig och trygg och BMW kvalitet rak igenom  8) 8) 8)



Sålde den nyligen pga rygg problem  :-[

Utloggad Fredrik M

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 2946
  • Karma: +27/-0
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #6 skrivet: februari 02, 2014, 09:58:07 »
Din 320 ser väldigt välskött ut och du är en riktig märkesfantast som valt BMW även för tvåhjulingarna.  8)
Ser fram mot fler bilder på bilen med sommarhjulen på.  ;)
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #7 skrivet: februari 02, 2014, 10:03:16 »
Snygg är din 320! Gillar också din MC, viken av dessa kommer du med till Mantorp? Om du kommer. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #8 skrivet: februari 02, 2014, 11:23:32 »
Alain det återstår å se, har åk på Kinnekulle å Gelleråsen med både hoj och bil, Mantorp är lita för stor å rak...gillar kurvor :) ... ååååå snö...
Men det kan ju vara ett roligt event  8)


Mvh Anders

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #9 skrivet: februari 02, 2014, 11:26:59 »
ju mer snö ju roligare e de  8)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #10 skrivet: februari 02, 2014, 12:15:16 »
Klart att man ska passa på så länge det finns snö. 8)
I fjol på Mantorp fanns ca 750 BMW, mycket kul var det, hoppas att du kommer så att man får träffa dig och andra.;)
Detta är den 24e Maj, hoppas då att snön är borta :D.
Bor du långt från Göteborg?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #11 skrivet: februari 02, 2014, 13:28:06 »
Nej Alain bor i Ytterby jobbar i GBG  ;D


Har sett träffarna på Eriksberg  8)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #12 skrivet: februari 02, 2014, 16:05:00 »
Oki-doki.
Då kan vi ses nästa fredag kl 19.00, vi brukar sitta på runda bord på Burger-King ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gitsy

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: +2/-0
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #13 skrivet: februari 02, 2014, 20:33:02 »
 ;D  ja...tror inte de går hem riktigt hos damen på fredagar  ;) ;) :D :D :D
dom är lite känsliga dom små liven  8) 8)

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10035
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
Lill Anders BLOGG :)
« Svar #14 skrivet: februari 02, 2014, 21:58:10 »
Du är välkommen en annan gång då kanske, det är där varje fredagar. ;)

Träff kalender: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=6508.0
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners